9 клас. Дистанційне навчання

Шановні учні! Ознаойтеся,будь ласка, із матеріалами до уроків з української мови та літератури за навчальною програмою для 9 класу!

УКРАЇНСЬКА МОВА

Тема уроку "Складне речення з різними видами зв'язку"












Складні речення із сурядним і підрядним зв'язком

Складне речення, у якому поєднуються різні види зв'язку, називається складним з різними видами зв’язку.Серед таких речень розрізняють речення із сурядним і підрядним зв'язком та речення із сполучниковим і безсполучниковим зв'язком.
У складному реченні із сурядним і підрядним зв'язком одні частини з'єднуються сурядними сполучниками, а інші - підрядними сполучниками чи сполучними словами: Аж ось труснуло сніжком, і земля нагадала аркуш паперу, на якім дитина випробувала зелені, руді й сірі фарби.
У цьому реченні перша і друга частини з'єднані сурядним зв'язком, а друга і третя - підрядним.
Складні речення із сурядним і підрядним зв'язком можуть мати різну будову:
- дві або більше частини з'єднані сурядним зв'язком, від однієї з них залежить одна або кілька підрядних: Ти до мене прийшла не із казки чи сну, і здалося мені, що стрічаю весну;- дві або більше частини з'єднані сурядним зв'язком, від кожної з них залежить одна або кілька підрядних: Щаслива ти, дорого, якою ми ідем, і пісня та щаслива, що в серці ми несем;- дві або більше частини з'єднані сурядним зв'язком і мають спільну підрядну частину: Коли в лісах іще ревли буй-тури, Даждьбогу сонце приміряло німб і люди чорноліської культури жили, співали, сіяли свій хліб.
Між двома головними частинами, з'єднаними одиничним сполучником чи, або, та (в значенні і), і (й), якщо вони мають спільну підрядну частину, кому не ставимоЩе той папір від часу не зотлів і пам'ятка лишилась людям здавна, де за неграмотних французьких королів підписувалась Ганна Ярославна.
Розділові знаки у складному реченні з різними видами зв'язку

При збігу сполучників перед другим з них кому не ставимо тоді, коли в наступній частині наявні співвідносні слова то, так:
1. Лось сподівався побачити схід сонця, і коли під його променями забронзовіли верхівки, то лось наче аж полегшав.
2. З того вечора я часто приходив до дядька Себастьяна, і, коли він мав час, ми разом читали якусь книгу.
Якщо перший з двох сполучників протиставний (а, але, однак і т.д.), то кому після нього взагалі не ставимоТуман пав бузковим цвітом, а коли почав розходитись, крізь його тонкий просинюватий серпанок виступили по горі бузкові вали.
Складні речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв’язком

У складному реченні із сполучниковим і безсполучниковим зв'язком одні частини поєднуються за допомогою сполучників чи сполучних слів та інтонації, а інші - лише інтонації: Вже на річках дитячий галас вщух, холонуть дні, і все навкруг холоне. У цьому реченні між першою і другою частинами - безсполучниковий зв'язок, між другою і третьою - сполучниковий.
Складні речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв'язком діляться на три різновиди:
- складні речення із сурядним і безсполучниковим зв'язком: Пишається калинонька, явір молодіє, а кругом їх верболози й лози зеленіють.;- складні речення з підрядним і безсполучниковим зв’язком: Споконвіку в народі побутує думка: хто першим побачить цвіт ліщини, тому весь вік посміхатиметься щастя.;
- складні речення із сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком: Жодна мова ніколи не розвивається ізольовано; вона завжди зазнає більшого чи меншого впливу інших мов, і сама впливає на мови, які так чи інакше контактують з нею.


ПРАКТИЧНА РОБОТА З РЕЧЕННЯМИ


А тепер попрацюйте з реченнями: правильно розставте розділові знаки,  виконайте письмовий синтаксичний розбір цих конструкцій та, сфотографувавши роботу і вказавши прізвище, надішліть на електронну адресу: svitlanaponomarenko52@gmail.com


1. Тече вода в синє море та не витікає  шука козак свою долю а долі немає .

2. Небо було синіше од моря море було синіше од неба  і мені здавалося  що вони заздрять одне одному . 

3. На світі законів чимало  я нагадаю один  щоб море не висихало, потрібно багато краплин . 

4. Море тому й велике  що не нехтує дрібними річками воно раде будь-якій воді . 

5. Річки віддавна наповняють море  та це для нього  невелике горе  повік воно не вийде з берегів.

 6. Струмок дзюрчить роса блищить  і вогнище палає і ліс гілками верховіть у небесах витає.

7. Господиня дбайлива  хату мете  як гості йдуть.

 8. Не буде добра  як між своїх ворожнеча  без єдності й військо гине.

 9. Скажи мені  хто твій товариш  я скажу  хто ти. 

10. Цей собачка лагідний як будете добре годувати  то не почуєте як він гавка. 

Послідовність синтаксичного розбору складного речення з різними видами зв’язку

 1. Визначте вид речення за метою висловлювання, емоційним забарвленням та кількістю граматичних основ. 
2. Визначте кількість частин складного речення. 
3. Виділіть граматичну основу в кожній частині.
4. З’ясуйте засоби синтаксичного зв’язку між частинами складного речення: укажіть зв’язки сполучникові та безсполучникові, у сполучниковому реченні — зв’язки сурядності та підрядності.
 5. Якщо речення складнопідрядне, визначте вид підрядних частин.
 6. Накресліть схему речення.

А зараз на вас чекає тестова робота!


https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSex5m5GhH0abrxueIlgXleH39_Fta23v0NvzDsODMW3Tl8ddA/viewform?usp=sf_link


Тема уроку "Творчість Тараса Григоровича Шевченка"



Попрацюйте з QR-кодами і дізнайтесь багато цікавого про Тараса Шевченка

Шановні учні, прослухайте аудіоверсію поем Кобзаря, які вивчаємо за програмою!



А тепер прочитайте тексти творів, скориставшись хрестоматією для 9 класу https://4book.org/uchebniki-ukraina/9-klass/454-ukrajinska-literatura-khrestomatiya-9-klas-avramenko

Після опрацювання змісту творів заповніть таблиці "ПАСПОРТ ЛІТЕРАТУРНОГО ТВОРУ"

Сфотографувавши роботу і вказавши прізвище, надішліть на електронну адресу: svitlanaponomarenko52@gmail.com


Назва твору
«СОН»
Автор

Літературний рід

Літературний жанр

Персонажі

Сюжет твору

Тема твору

Основна думка (ідея)


Художні образи

Художні засоби


Проблематика твору





Назва твору
«КАВКАЗ»
Автор

Літературний рід

Літературний жанр

Персонажі

Сюжет твору

Тема твору

Основна думка (ідея)


Художні образи

Художні засоби

Проблематика твору



Назва твору
«І МЕРТВИМ, І ЖИВИМ…»
Автор

Літературний рід

Літературний жанр

Персонажі

Сюжет твору

Тема твору

Основна думка (ідея)


Художні образи

Художні засоби

Проблематика твору













Настав час перевірити свої знання!


Поема "Катерина"

Відкрийте посилання  join.naurok.ua. Щоб виконати тестову роботу, необхідно набрати цей код доступу  -  101097



Поема "Кавказ"
Відкрийте посилання  join.naurok.ua. Щоб виконати тестову роботу, необхідно набрати цей код доступу  - 548609





Поема "Сон"
Відкрийте посилання  join.naurok.ua. Щоб виконати тестову роботу, необхідно набрати цей код доступу  -687441



Поема "І мертвим, і живим...."

Відкрийте посилання  join.naurok.ua. Щоб виконати тестову роботу, необхідно набрати цей код доступу - 999658












Пропоную попрацювати із інтерактивними вправами, пригадавши орфографічні правила!








ДАЛІ ПРО НЕНАГОЛОШЕНІ ЗАВДАННЯ.......







Пригадайте правила вживання апострофа. Подивіться відео.









Яку букву написати?


І ще одна вправа для вас....
Вправа про правопис префіксів

ПОВТОРІТЬ ВІДОМОСТІ ПРО ПРАВОПИС НЕ З РІЗНИМИ ЧАСТИНАМИ МОВИ

Перевірте себе!





Упізнали цей знак? 

Пригадаймо правила





Не забуваємо і про СИНТАКСИС ТА ПУНКТУАЦІЮ......

Комментариев нет:

Отправить комментарий

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!!!!!