ДПА з української мови в основній
школі (9 клас)
Державна підсумкова атестація з української мови є обов’язковою і проводиться в
письмовій формі. Ефективною формою проведення державної підсумкової атестації з
української мови в 9 класі є диктант,
текст якого укладають учителі та затверджує керівник закладу освіти.
На проведення
атестації відводиться 1 астрономічна година. Відлік часу ведеться від початку
читання вчителем тексту. Вид роботи й назву тексту необхідно записати на
дошці.
Оформлення роботи
У верхній лівій частині титульної сторінки подвійного
аркуша ставиться штамп закладу загальної середньої освіти, на ньому зазначається
дата, наприклад: 01.06.2018 р.
Підпис роботи починається на сьомому рядку титульної сторінки:
Робота
на державну підсумкову атестацію
з української мови за курс базової середньої освіти
учня (учениці) 9 класу
(прізвище, ім’я, по батькові у формі родового відмінка)
на державну підсумкову атестацію
з української мови за курс базової середньої освіти
учня (учениці) 9 класу
(прізвище, ім’я, по батькові у формі родового відмінка)
На другій сторінці на перших двох рядках записують вид
роботи та назву тексту, наприклад: Диктант
Джерело позитивних емоцій
Джерело позитивних емоцій
Диктант оцінюється однією оцінкою на основі таких критеріїв:
- орфографічні та пунктуаційні помилки оцінюються однаково;
- повторювані помилки (в одному і тому ж слові, яке повторюється в диктанті кілька разів) вважаються однією помилкою; однотипні помилки (на одне й те саме правило), але у різних словах вважаються різними помилками;
- розрізняють "грубі" помилки й "негрубі" (винятки з усіх правил; написання великої букви в складних власних назвах; правопис прислівників, утворених від іменника з прийменниками; заміна одного розділового знака іншим; заміна українських букв російськими, випадки, коли замість одного знака поставлений інший; випадки, що вимагають розрізнення не і ні – у сполученнях не хто інший, як…; не що інше, як…; ніхто інший не…, ніщо інше не…; пропуск одного зі сполучуваних розділових знаків або порушенні їх послідовності;
- орфографічні та пунктуаційні помилки на правила, що не включено до шкільної програми, виправляють, але не враховують. Також не вважають за помилку неправильну передачу так званої авторської пунктуації;
- за наявності в диктанті більше п’яти виправлень оцінка знижується на один бал.
Нормативи оцінювання диктанту
Бали
|
Кількість
помилок
|
Бали
|
Кількість
помилок
|
1
|
15-16 і
більше
|
7
|
4
|
2
|
13-14
|
8
|
3
|
3
|
11-12
|
9
|
1+1(негруба)
|
4
|
9-10
|
10
|
1
|
5
|
7-8
|
11
|
1(негруба)
|
6
|
5-6
|
12
|
-
|
Пам'ятка
для учнів «Як писати диктант»
- Уважно прослухайте текст диктанту.
- Коли вчитель зачитуватиме кожне речення в цілому, слухайте його до кінця й не робіть ніяких записів.
- Починайте записувати речення лише тоді, коли вчитель почне його читати частинами, роблячи тривалі паузи.
- Під час записування речення більше звертайте увагу на орфографію (написання слів), але не треба забувати й про розділові знаки.
- Під час перевірки записаного речення потрібно передусім зважати на інтонацію й особливо ретельно перевіряти поставлені розділові знаки (у цьому важливу роль відіграють паузи: ледь помітну паузу роблять у тих місцях, де треба поставити кому, а більш помітну — на місці двокрапки чи тире; явна пауза означає, що треба поставити крапку з комою).
- Сконцентруйте свою увагу й не відволікайтеся під час написання диктанту.
- Не «збирайте» помилки, зазираючи під час написання диктанту в роботу сусіда (як показує практика, на це, по-перше, витрачається час, якого і так мало, а по-друге, потім часто доводиться шкодувати через помилку, допущену внаслідок такого виправлення).
Комментариев нет:
Отправить комментарий