9 клас. Підготовка до ДПА

ДПА  з української мови в основній школі (9 клас)
Державна підсумкова атестація з української мови є обов’язковою і проводиться в письмовій формі. Ефективною формою проведення державної підсумкової атестації з української мови в 9 класі є диктант, текст якого укладають учителі та затверджує керівник закладу освіти.
На проведення атестації відводиться 1 астрономічна година. Відлік часу ведеться від початку читання вчителем тексту. Вид роботи й назву тексту необхідно записати на дошці. 
Оформлення роботи
У верхній лівій частині титульної сторінки подвійного аркуша ставиться штамп  закладу загальної середньої освіти, на ньому зазначається дата, наприклад: 01.06.2018 р. Підпис роботи починається на сьомому рядку титульної сторінки:
Робота
на державну підсумкову атестацію
з української мови за курс базової середньої освіти
учня (учениці) 9 класу
(прізвище, ім’я, по батькові у формі родового відмінка)


На другій сторінці на перших двох рядках записують вид роботи та назву тексту, наприклад:                                               Диктант
                                               Джерело позитивних емоцій
   Диктант оцінюється однією оцінкою на основі таких критеріїв:
  • орфографічні та пунктуаційні помилки оцінюються однаково;
  • повторювані помилки (в одному і тому ж слові, яке повторюється в диктанті кілька разів) вважаються однією  помилкою; однотипні помилки (на одне й те саме правило), але у різних словах вважаються різними помилками;
  • розрізняють "грубі" помилки й  "негрубі" (винятки з усіх правил; написання великої букви в складних власних назвах; правопис прислівників, утворених від іменника з прийменниками; заміна одного розділового знака іншим; заміна українських букв російськими, випадки, коли замість одного знака поставлений інший; випадки, що вимагають розрізнення не і ні – у сполученнях не хто інший, як…; не що інше, як…; ніхто інший не…, ніщо інше не…;  пропуск одного зі сполучуваних розділових знаків або порушенні їх послідовності;
  • орфографічні та пунктуаційні помилки  на правила, що не включено до шкільної програми, виправляють, але не  враховують. Також не вважають за помилку неправильну передачу так званої авторської пунктуації;
  • за наявності в диктанті більше п’яти виправлень оцінка знижується на один бал.

Нормативи оцінювання диктанту
Бали
Кількість помилок
Бали
Кількість помилок
1
15-16 і більше
7
4
2
13-14
8
3
3
11-12
9
1+1(негруба)
4
9-10
10
1
5
7-8
11
1(негруба)
6
5-6
12
-


Пам'ятка для учнів «Як писати диктант»
  •  Уважно прослухайте текст диктанту.
  • Коли вчитель зачитуватиме кожне речення в цілому, слухайте його до кінця й не робіть ніяких записів.
  • Починайте записувати речення лише тоді, коли вчитель почне його чи­тати частинами, роблячи тривалі паузи.
  • Під час записування речення більше звертайте увагу на орфографію (написання слів), але не треба забувати й про розділові знаки.
  •  Під час перевірки записаного речення потрібно передусім зважати на інтонацію й особливо ретельно перевіряти поставлені розділові знаки (у цьо­му важливу роль відіграють паузи: ледь помітну паузу роблять у тих місцях, де треба поставити кому, а більш помітну — на місці двокрапки чи тире; явна па­уза означає, що треба поставити крапку з комою).
  • Сконцентруйте свою увагу й не відволікайтеся під час написання диктанту.
  •  Не «збирайте» помилки, зазираючи під час написання диктанту в робо­ту сусіда (як показує практика, на це, по-перше, витрачається час, якого і так мало, а по-друге, потім часто доводиться шкодувати через помилку, допущену внаслідок такого виправлення). 






Комментариев нет:

Отправить комментарий

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!!!!!